baner1

Wyjazdy do kina i teatru 2008/2009

OGŁOSZENIE

 

Najbliższe wyjazdy dla uczniów klas IV-VI

  • 20.04.2009 - przedstawienie teatralne "Balladyna" w MDK w Miechowie
  • 28.04.2009 - przedstawienie teatralne "Szatan z siódmej klasy", Nowohuckie Centrum Kultury w Krakowie
  • 11.05.2009 - Lekcja w kinie (warsztaty dotyczące powstawania filmu i projekcja najnowszej ekranizacji książki pt. "Lassie"), Nowohuckie Centrum Kultury w Krakowie
  • 20.05.2009 - Multimedialny Program Edukacyjny, film pt. "Zaczarowana", kino Mikro Kraków
  • 04.06.2009 - przedstawienie teatralne "Księga dżungli" w MDK w Wolbromiu

Najbliższe wyjazdy dla uczniów klas I-III

  • 09.03.2009 - Multimedialny Program Edukacyjny, film pt. "Pajęczyna Charlotty"
  • 21.04.2009 - Multimedialny Program Edukacyjny, film pt. "Proszę słonia"
  • 10.06.2009 - Multimedialny Program Edukacyjny, film pt. "Alvin i wiewiórki"

Szczegóły wyjazdów i zapisy u pani Katarzyny Wszół.

Próbny sprawdzian szóstoklasisty 04.03.2009

Próbny Sprawdzian Szóstoklasisty z Operonem i Gazetą Wyborczą

sprawdzian_probny2009

4 marca 2009 roku uczniowie klas szóstych pisali ogólnopolski próbny sprawdzian szóstoklasisty przygotowany przez Wydawnictwo Operon i Gazetę Wyborczą. Sprawdzian był znakomitą okazją, by zweryfikować swoją wiedzę przed oficjalnym sprawdzianem, czekającym uczniów już 2 kwietnia 2009 r. Tematem tegorocznego sprawdzianu był Wiatr. Klucz odpowiedzi będzie opublikowany 5 marca w Gazecie Wyborczej oraz na stronie www.gazetaedukacja.pl. Szkolne wyniki już wkrótce.

Ważne informacje i porady

Ważne informacje i porady

 

Sprawdzian w szóstej klasie jest sprawdzianem powszechnym i obowiązkowym – oznacza to, że muszą podejść do niego wszyscy uczniowie i że jest to warunkiem ukończenia szkoły podstawowej. Sprawdzian ma formę pisemną. Wynik podany jest w punktach – maksymalnie można uzyskać 40 punktów. Każdego roku sprawdzian odbywa się w kwietniu – jednocześnie we wszystkich szkołach w całej Polsce. Trwa 1 godzinę zegarową - tyle czasu ma uczeń, aby rozwiązać wszystkie zadania z arkusza. Prace muszą być zakodowane zgodnie ze wskazówkami komisji.

Na sprawdzianie są oceniane osiągnięcia uczniów w zakresie:

  • czytania
  • pisania
  • rozumowania
  • korzystania z informacji
  • wykorzystywania wiedzy w praktyce

 

DOBRE RADY

Przed sprawdzianem:

Sprawdzian po szóstej klasie jest pierwszym ważnym egzaminem – aby go dobrze napisać, należy się odpowiednio przygotować:

  • Dużo czytaj
  • Wykonuj ćwiczenia gramatyczne i ortograficzne
  • Ćwicz krótkie formy wypowiedzi
  • Rozwiązuj dużo zadań matematycznych
  • Rozwiązuj sprawdziany z poprzednich lat

Pamiętaj: Trening czyni mistrza!

Na sprawdzianie:

  • Zawsze uważnie czytaj całe polecenia
  • Dbaj o staranność i estetykę zapisu
  • Zwracaj uwagę na poprawność ortograficzną i interpunkcyjną
  • Czytaj uważnie, do końca i ze zrozumieniem
  • Odpowiadaj dokładnie na pytania
  • Zwróć uwagę na wszystkie warunki podane w zadaniach
  • Po rozwiązaniu zadania sprawdź, czy gdzieś nie ma pomyłki
  • Zapisuj każde działanie
  • Dbaj o staranność zapisu działań matematycznych

Dobra rada - nie ściągaj!

Standardy wymagań egzaminacyjnych

STANDARDY WYMAGAŃ, BĘDĄCE PODSTAWĄ PRZEPROWADZANIA SPRAWDZIANU W OSTATNIM ROKU NAUKI W SZKOLE PODSTAWOWEJ:


I Czytanie

Uczeń:

1) odczytuje różne teksty kultury (w tym kształtujące tożsamość narodową i postawę obywatelską):

a) źródła i teksty historyczne, w tym: fragmenty kronik, pamiętników, listów, elementy dziedzictwa kulturowego, w szczególności zabytki architektury reprezentatywne dla danej epoki, polskie pieśni patriotyczne,

b) teksty literackie, w tym: baśnie, legendy, mity, opowiadania, utwory poetyckie i prozatorskie z klasyki dziecięcej i młodzieżowej - polskiej i światowej,

c) teksty użytkowe, w tym: telegram, zaproszenie, zawiadomienie, instrukcję, przepis, ogłoszenie, kartkę pocztową, list prywatny i oficjalny, tabelę, notatkę,

d) proste teksty podręcznikowe, a także publicystyczne i popularnonaukowe, w tym: audycję radiową i telewizyjną, artykuł prasowy,

e) przedstawienia teatralne i filmy,

f) przekazy ikoniczne, w tym: komiksy, dzieła malarskie, rzeźby, rozpoznaje ich cechy charakterystyczne, dostrzega znaczenia dosłowne i odkrywa sensy przenośne,

2) określa funkcje elementów charakterystycznych dla danego tekstu:

a) rozumie pojęcia: fikcja literacka, świat przedstawiony, nadawca, odbiorca, podmiot mówiący, narracja, przenośnia, rytm,

b) posługuje się czynnie terminami: bohater, wątek, akcja, autor, narrator, epitet, porównanie, wyraz dźwiękonaśladowczy, rym, zwrotka, refren, baśń, legenda, opowiadanie, powieść, proza, poezja oraz podstawowymi terminami związanymi z przekazami ikonicznymi, plastyką, muzyką, radiem, telewizją, filmem, teatrem, prasą,

3) rozumie znaczenia podstawowych symboli występujących w instrukcjach i w opisach:

a) diagramów,

b) map,

c) planów,

d) schematów,

e) innych rysunków,

4) odczytuje dane z:

a) tekstu źródłowego,

b) tabeli,

c) wykresu,

d) planu,

e) mapy,

f) diagramu oraz odpowiada na proste pytania z nimi związane.

 

II Pisanie

Uczeń:

1) pisze na temat i zgodnie z celem, posługując się następującymi formami wypowiedzi:

a) opowiadanie,

b) opis przedmiotu, krajobrazu, postaci rzeczywistej i literackiej, dzieła sztuki,

c) sprawozdanie z uroczystości szkolnej, wycieczki,

d) notatka w formie planu, tabeli, wykresu, streszczenia,

e) kartka pocztowa,

f) list prywatny i oficjalny,

g) telegram,

h) zaproszenie,

i) zawiadomienie,

j) ogłoszenie,

k) instrukcja,

l) przepis,

2) formułuje wypowiedzi ze świadomością celu (intencji):

pyta i odpowiada, potwierdza i zaprzecza,poleca i prosi, przyrzeka i obiecuje, zachęca i zniechęca, zaprasza, przeprasza, współczuje, żartuje, wątpi, odmawia,

3) buduje tekst poprawny kompozycyjnie (ok. 1 strony formatu A4), celowo stosując środki językowe i przestrzegając norm gramatycznych, ortograficznych i interpunkcyjnych,

4) przedstawia w postaci graficznej dane zapisane w tabeli:

a) przenosi informacje na oś liczbową, chronologiczną, układ współrzędnych,

b) wyraża dane w postaci diagramu słupkowego, prostego schematu, innego rysunku,

5) dba o układ graficzny, czytelność i estetykę zapisu:

a) dostosowuje zapis do formy wypowiedzi,

b) wyróżnia części tekstu zgodnie z jego strukturą,

c) pisze czytelnie.

 

III Rozumowanie

Uczeń:

1) posługuje się kategoriami czasu i przestrzeni w celu porządkowania wydarzeń:

a) sytuuje je w przestrzeni,

b) umieszcza daty w przedziałach czasowych,

c) oblicza upływ czasu między wydarzeniami,

d) porządkuje wydarzenia w kolejności chronologicznej.

2) przedstawia przyczyny i skutki wydarzeń i zjawisk:

a) domyśla się przyczyn, przewiduje skutki wydarzeń bliskich życiu i swoim doświadczeniom,

b) wskazuje główne przyczyny i skutki doniosłych wydarzeń w historii Polski,

c) wyjaśnia przyczyny i skutki zmian, które zachodzą w środowisku w wyniku działalności człowieka,

3) określa znaczenie osiągnięć człowieka dla rozwoju cywilizacyjnego:

a) wyjaśnia na prostych przykładach zmiany cywilizacyjne, jakie nastąpiły na przestrzeni dziejów,

b) opisuje najważniejsze osiągnięcia, które składają się na polskie dziedzictwo kulturowe,

4) wyraża własne opinie i próbuje je uzasadnić, wyjaśniając swoje stanowisko, używa odpowiednich argumentów,

5) opisuje sytuację przedstawioną w zadaniu za pomocą:

a) wyrażenia arytmetycznego i prostego wyrażenia algebraicznego,

b) prostego równania pierwszego stopnia z jedną niewiadomą,

c) planu,

d) mapy,

e) prostego schematu,

f) diagramu słupkowego,

g) innego rysunku,

6) rozpoznaje charakterystyczne cechy i własności:

liczb, figur, zjawisk, przemian, obiektów przyrodniczych, elementów środowiska, wskazuje różnice i podobieństwa oraz porządkuje je,

7) dostrzega prawidłowości, opisuje je i sprawdza na przykładach:

a) opisuje zjawiska o charakterze powtarzalnym, spotykane w najbliższym otoczeniu,

b) na podstawie opisu zjawiska mającego charakter prawidłowości wnioskuje o dalszym jego przebiegu,

8) ustala sposób rozwiązania zadania oraz prezentacji tego rozwiązania,

9) analizuje otrzymane wyniki i ocenia ich sensowność:

a) porównuje wyniki z własnym doświadczeniem,

b) sprawdza wyniki z warunkami zadania.

 

IV Korzystanie z informacji

Uczeń:

1) wskazuje źródła informacji, posługuje się nimi,

2) analizuje oferty mediów kierowane do dzieci i młodzieży, wybiera spośród tych ofert, kierując się wskazanymi kryteriami (osadzonymi także w wartościach).

 

V Wykorzystywanie wiedzy w praktyce

Uczeń:

1) posługuje się poznanymi terminami do opisywania zjawisk i sytuacji spotykanych w środowisku,

2) wybiera przyrządy służące do obserwacji i pomiaru, odpowiada na pytania dotyczące przebiegu zjawisk, zapisuje wyniki obserwacji,

3) wykonuje obliczenia dotyczące: długości, powierzchni, objętości,wagi, czasu, temperatury, pieniędzy,

4) planuje i wykonuje obliczenia z wykorzystaniem kalkulatora,

5) wykorzystuje w sytuacjach praktycznych własności: liczb, figur, zjawisk, przemian, obiektów przyrodniczych, elementów środowiska i stosuje je do rozwiązania problemu,

6) zna zasady bezpiecznego posługiwania się urządzeniami technicznymi i materiałami chemicznymi, rozpoznaje oznakowania substancji toksycznych, łatwopalnych i wybuchowych, objaśnia zasady użytkowania domowych urządzeń elektrycznych,

7) wyjaśnia na podstawie instrukcji obsługi, jak uruchomić i wykorzystać proste urządzenia techniczne,

8) rozumie potrzebę stosowania zasad:

a) higieny,

b) bezpieczeństwa,

c) zdrowego trybu życia,

d) oszczędnego korzystania z energii i innych zasobów przyrody,

e) postępowania w środowisku przyrodniczym.


Źródło: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 10 sierpnia 2001 r. w sprawie standardów wymagań będących podstawą przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów.

Punkt na +/-

Regulamin oceniania zachowania uczniów Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Gołczy

Na początku roku szkolnego każdy uczeń otrzymuje kredyt w wysokości 150 pkt., jest on równoważny ocenie dobrej z zachowania. Od ucznia zależy ocena końcowa, ma szansę na dobrą ocenę, nawet w sytuacji kilku tzw. "wpadek". W dzienniku znajduje się zeszyt uwag, do którego nauczyciele wpisują swoje spostrzeżenia i uwagi w ciagu każdego semestru. Uczniowie dbają, aby wychowawca wpisał wszystkie uwagi pozytywne, świadczące o ich zaangażowaniu.



Tab.1 Stopień z zachowania w zależności od uzyskanych punktów
Zachowanie:Ilość punktów
wzorowe 250 pkt. i wiecej
bardzo dobre 200-249 pkt.
dobre 150-190 pkt.
poprawne 100-149 pkt.
nieodpowiednie 50-99 pkt.
naganne poniżej 49 pkt.
Tab.2 Czynności, za które przysługują punkty na plus
Lp.Punkty na +Ilość punktów
1 udział w konkursach kuratoryjnych I etap - 10, II etap -20, III etap - 30
2 aktywne pełnienie funkcji w klasie 0-10
3 aktywne pełnienie funkcji w szkole 0-20
4 udział w zawodach sportowych 0-10
5 pomoc podczas imprezy szkolnej 0-10
6 praca na rzecz klasy 0-10
7 praca na rzecz szkoły 0-10
8 pomoc kolegom w nauce 0-10
9 do dyspozycji wychowawcy 0-10
10 punktualność 0-10
11 aktywność na lekcjach 0-5
12 wzorowe wypełnianie obowiązków dyżurnego 0-10
13 stuprocentowa frekwencja 0-10
14 przygotowanie dodatkowych materiałów na lekcje 0-2
15 prowadzenie sklepiku szkolnego 0-10
16 uczestniczenie w zajęciach pozalekcyjnych 0-10
17 sprzątanie klasy 0-5
18 udział w konkursach szkolnych 0-10
19 przeciwstawianie się przejawom wandalizmu, wulgarności i brutalności 0-5


Tab.3 Czynności, za które przysługują punkty na minus
Lp.Punkty na -Ilość punktów
1 przeszkadzanie na lekcjach 0-5
2 niewykonywanie polecen nauczyciela 0-10
3 aroganckie zachowanie wobec nauczyciela lub pracownika szkoły 0-20
4 ignorowanie nauczyciela na ulicy 0-5
5 ubliżanie koledze 0-5
6 zaczepki słowne 0-5
7 zaczepki fizyczne 0-5
8 bójka 0-30
9 wulgarne słownictwo 0-10
10 wrzaski na korytarzu 0-5
11 niszczenie sprzętu i dewastacja pomieszczeń szkolnych 0-20
12 niszczenie rzeczy innych 0-20
13 zaśmiecanie klasy i otoczenia szkoły 0-5
14 każde spóźnienie na lekcje 0-5
15 niewykonanie zobowiązania 0-10
16 wagary 0-20
17 wyłudzanie pieniędzy 0-50
18 kradzież 0-50
19 palenie papierosów 0-50
20 picie alkoholu 0-50
21 złe zachowanie na wycieczce (w autobusie szkolnym) 0-10
22 brak zmiennego obuwia 0-5
23 brak podręczników, zeszytów, przyborów szkolnych 0-2
24 niewywiązywanie się z obowiązków dyżurnego 0-5
25 fałszowanie podpisów i dokumentów 0-30
26 niszczenie przyrody 0-10
27 nieusprawiedliwione opuszczenie terenu szkoły 0-10
28 nieusprawiedliwienie w terminie nieobecnosci w szkole 0-5
29 samowolne opuszczenie lekcji 0-10

KONTAKT

Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Gołczy,
Gołcza 107, 32-075 Gołcza.

Tel.: +48 (012)3886071
NIP: 682-12-27-185
spgolcza@golcza.pl

KONTAKT

Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Gołczy,
Gołcza 107, 32-075 Gołcza.

Tel.: +48 (012)3886071
NIP: 682-12-27-185
spgolcza@golcza.pl

KONTAKT

Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Gołczy,
Gołcza 107, 32-075 Gołcza.

Tel.: +48 (012)3886071
NIP: 682-12-27-185
spgolcza@golcza.pl

KONTAKT

map4

Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Gołczy,
Gołcza 107, 32-075 Gołcza.

Tel.: +48 (012)3886071
NIP: 682-12-27-185
spgolcza@golcza.pl