04.11.2009 "Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy"
PIERWSZE UCZNIOWSKIE DOŚWIADCZENIA DROGĄ DO WIEDZY
Nasza szkoła realizuje od 01 kwietnia 2009 do 31 grudnia 2011 roku projekt "PIERWSZE UCZNIOWSKIE DOŚWIADCZENIA DROGĄ DO WIEDZY", na zlecenie Ministerstwa Edukacji Narodowej, w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Jego głównym celem jest wdrożenie elastycznego modelu edukacji, dostosowanego do indywidualnych potrzeb i możliwości uczniów, z wykorzystaniem nowatorskich metod i treści kształcenia. Adresatami podjętych działań są uczniowie klas pierwszych szkół podstawowych oraz ich nauczyciele, którzy wykazują się aktywnością twórczą...{readmorelink} Więcej...{/readmorelink}
PIERWSZE UCZNIOWSKIE DOŚWIADCZENIA DROGĄ DO WIEDZY
Nasza szkoła realizuje od 01 kwietnia 2009 do 31 grudnia 2011 roku projekt "PIERWSZE UCZNIOWSKIE DOŚWIADCZENIA DROGĄ DO WIEDZY", na zlecenie Ministerstwa Edukacji Narodowej, w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Jego głównym celem jest wdrożenie elastycznego modelu edukacji, dostosowanego do indywidualnych potrzeb i możliwości uczniów, z wykorzystaniem nowatorskich metod i treści kształcenia. Adresatami podjętych działań są uczniowie klas pierwszych szkół podstawowych oraz ich nauczyciele, którzy wykazują się aktywnością twórczą. Nauczyciele realizujący projekt zostali przeszkoleni, a klasy wyposażone w środki dydaktyczne, które stymulują rozwój uczniów.
Aktualnie w naszej szkole nauczycielem realizującym projekt jest pani Joanna Wójcik.
Projekt, jego cele, założenia i sposób realizacji, opierają się na teorii inteligencji wielorakich Howarda Gardnera. Twórczy nauczyciel realizuje swój autorski pomysł, który nie jest ograniczony sztywnymi ramami programu nauczania. Dobór najwłaściwszych sposobów oddziaływania na dziecko wynika ze znajomości profilu inteligencji każdego ucznia, jego zainteresowań i potrzeb. Integralną częścią działań jest nawiązanie ścisłej współpracy z rodzicami wychowanków. Praca z dziećmi prowadzona jest podczas zajęć obowiązkowych oraz na zajęciach dodatkowych.
Wykorzystanie w praktyce teorii H. Gardnera pozwala uczniom na zdobywanie doświadczeń edukacyjnych i społecznych na miarę ich możliwości, zainteresowań, uzdolnień i potrzeb. Umożliwia działania we wszystkich dziedzinach aktywności, a szczególnie:
- językowej (język ojczysty i obcy)
- matematyczno - logicznej
- przyrodniczej
- wizualno-przestrzennej
- muzycznej
- ruchowej
- interpersonalnej
- intrapersonalnej
Określenie profilu inteligencji wielorakich dziecka podpowiada nauczycielom, rodzicom i opiekunom, jakie rodzaje zajęć należy zapewnić dziecku w domu, w szkole i podczas zajęć dodatkowych. Poznanie przez nauczycieli i rodziców profilu inteligencji dziecka przełkłada się na sposób jego edukowania i oceniania, co daje szansę nie tylko dzieciom obdarzonym inteligencją językową i matematyczno-logiczną, ale także dzieciom z pozostałymi inteligencjami wymienianymi przez Howarda Gardnera.
Informacje pochodzą ze strony www.pierwszaki.eu oraz publikacji dotyczących teorii inteligencji wielorakich Howarda Gardnera.