Polish English French German

MM.

UWAGA!!!

Rozdanie NAGRÓD

Rozdanie nagród w Gminnym Konkursie Wiedzy i Gminnym Konkursie Plastycznym odbędzie się podczas Uroczystej Akademii 11 listopada 2018 (niedziela) ok. godziny 13:00 w hali widowiskowo – sportowej w Gołczy.

Osoby nagrodzone:

Małgorzata i Martyna Piwowarczyk, Wiktoria Sajdak, Dominika Duda, Julia i Wiktoria Kowalczyk, Julia Czop, Jakub Pawlik, Amelia Cyganik, Krystian Murowański, Kacper Dudek, Karol i Maciej Kokoszka, Roksana Seweryn, Alan Lepianka, Patryk Grzegórzko, Maja i Martyna Pacia, Ewa Sęk, Oliwia Gądek, Alicja Kyzioł, Piotr Nawrot, Natalia Derdaś, Wiktor Gądek, Monika Natkaniec.

Dla wszystkich Uczestników Konkursu Wiedzy przygotowano dyplomy.

Serdecznie zapraszamy!

09.11.2018 Wspólne śpiewanie hymnu narodowego o godz. 11.11

1280x540

Uczniowie naszej szkoły w sposób niezwykle uroczysty świętowali "Dzień dla Niepodległej". Hala widowskowo-sportowa zgromadziła tłum odświętnie ubranych uczniów, którzy wraz ze swoimi nauczycielami i opiekunami stanęli na wysokości zadania i wzięli udział w biciu "Rekordu dla Niepodległej". Punktualnie o godzinie 11.11 zabrzmiały pierwsze takty Mazurka Dąbrowskiego, naszego narodowego hymnu. To był bardzo podniosły i wzruszajacy moment. Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji.

Galeria zdjęć

XIII Ogólnopolska Olimpiada Wiedzy o św. Maksymilianie Kolbe.

SuperUser.

Uczniowie Szkoły Podstawowej kl. 1 – 6 wzięli udział Ogólnopolskiej Olimpiadzie Wiedzy o św. Maksymilianie Kolbe.

Celem Olimpiady było przybliżanie dzieciom i młodzieży postaci św. Maksymiliana Marii Kolbego, odnoszenie zdobytej wiedzy o św. Maksymilianie do współczesności i inspiracja własnych zachowań na wzór Świętego, wyzwalanie i kształcenie pragnienia poznania Pisma Świętego oraz interpretacja treści Ewangelii, zainteresowanie młodzieży wiedzą religijną, odkrywanie i rozwijanie uzdolnień uczniów, współpraca katechetów i nauczycieli innych przedmiotów w zakresie pracy z uczniem zdolnym.

Do etapu II zostały przesłane prace następujących uczniów:
W kategorii kl.1 – 3
Oliwia Olchawa, Nikola Rachwał, Bartłomiej Jędrzejczyk
W kategorii kl. 4 – 6
Natalia Rachwał, Maja Pacia.
Wszystkim uczestnikom serdecznie dziękujemy za udział w konkursie a wszystkim zwycięzcom I etapu życzymy powodzenia w kolejnym etapie.

Anna Kędzierska

Szlakiem Jana Pawła II – pielgrzymka do Krakowa

SuperUser.

Uczniowie kl. 5 – 6 z okazji 40 rocznicy wyboru Karola Wojtyły na Papieża udali się na pielgrzymkę upamiętniającą to wielkie wydarzenie. Naszą wyprawę rozpoczęliśmy przejazdem pociągiem z Miechowa do Krakowa. Tam zwiedziliśmy Kościół Mariacki, Pałac Arcybiskupów Krakowskich, gdzie na dziedzińcu przy pomniku Jana Pawła II odmówiliśmy krótką modlitwę i złożyliśmy kwiaty. Zobaczyliśmy również Okno Papieskie, modliliśmy się w Kościele Franciszkanów, w którym znajdują się relikwie bł. Anieli Salawy. W dalszą podróż udaliśmy się plantami przechodząc koło Seminarium, w którym studiował Karol Wojtyła. Kolejnym celem naszej pielgrzymki był Wawel a właściwie Katedra, w której został wyświęcony na kapłana Karol Wojtyła. Była to wyczerpująca ale bogata w treść Pielgrzymka.

Serdeczne podziękowania kierujemy pod adresem pani Anny Nawrot, która wcieliła się w rolę przewodnika i pięknie opowiadała o Papieżu, świętych Krakowa jak również przekazywała nam wiele ciekawych informacji historycznych o miejscach , w których byliśmy.

Anna Kędzierska

25.10.2018 Światowy Dzień Kundelka- spotkanie z lekarzem weterynarii

SuperUser.

Dzień Kundelka to nieformalne polskie święto kundelków, czyli wszystkich wielorasowych psów, obchodzone corocznie 25 października, tj. w dzień po wejściu w życie ustawy o ochronie zwierząt. Data 25 października to również Dzień Ustawy o Ochronie Zwierząt.

Uczniowie oddziałów przedszkolnych jak co roku obchodzili to święto z zaproszonym gościem. Był nim zaprzyjaźniony lekarz weterynarii, pan Włodzimierz Durbacz. Dzieci jak zwykle miały wiele pytań, na które oczekiwały odpowiedzi, a tematy jakie poruszyliśmy były niezwykle ważne.

Jak opiekować się pieskiem? Czy przed zimą trzeba zabezpieczyć budę mojego pupila? Czy wolno podchodzić do obcych psów?
Te oraz inne pytania na pewno bardzo wspomogły wiedzę naszych najmłodszych uczniów. Poza niezwykle interesującą rozmową z gościem, dzieci śpiewały piosenkę o pieskach, przedstawiały swoje psy- maskotki, oraz kolorowały psie budy.
Zapraszamy do obejrzenia zdjęć.
U. Jasłowska, K. Dudek

24.10.2018 Wycieczka klas Vb i VIa

MM.

W dniu 24 października 2018 r. odbyła się wycieczka do Kielc. Zwiedzaliśmy Jaskinię Raj, Muzeum zabawy i zabawek oraz Muzeum Narodowe. W jaskini przewodnik opowiadał nam o historii tego miejsca. Zobaczyliśmy różne kształty skał, stalaktyty i stalagmity oraz szczątki zwierząt. Poznaliśmy budowę jaskiń oraz wiek w jakim powstają. W Muzeum zabawek i zabawy przenieśliśmy się do historii zabawek z XVIII, XIX, XX wieku, niektóre były bardzo ciekawe. Graliśmy w grę planszową pt „Chłopska szkoła biznesu”, która nauczyła nas jak rozporządzać i zarabiać pieniędze oraz poznaliśmy różnicę pomiędzy grą a zabawą. W Muzeum Narodowym poznaliśmy pracę grafika i tworzyliśmy matryce do druku na własne poszewki na poduszki. Później poszliśmy na obiad do restauracji. Następnie przechadzaliśmy się po ulicy Henryka Sienkiewicza oraz zrobiliśmy zdjęcie pamiątkowe pod jego pomnikiem. Wycieczka była bardzo udana, pogoda dopisała i do domów wróciliśmy pełni wrażeń.